2013. október 3., csütörtök

Házi műzli plusz egy mennyei desszert



Erről a desszertről ódákat tudnék zengeni, olyan isteni lett. Nem beszélve, hogy a műzli is tökéletesre sikeredett, szerintem sosem ettem még ehhez hasonlót. Elkészíteni gyerekjáték, és a magokat lehet variálni aszerint, hogy mi van otthon, vagy ki mit szeret. Lehet például diót, mogyorót, csokidarabokat, napraforgómagot, tökmagot stb rakni bele.
Fehér cukorral is készülhet, de akkor nemcsak hogy nem egészséges, de annyira finom sem.
Azt sajnos nem tudom, hogy mennyi ideig áll el, mert eddig még én sem készítettem
De ezután rendszeresen fogom ezt is, mint a kenyeret, vagy zsemlét, mert a gyerekek nagyon műzlisek, a boltiakban pedig sajnos nem bízom.

Hozzávalók a műzlihez:

  • 20 dkg zabpehely
  • 5 dkg mandula (durvára törve)
  • 3 dkg lenmag
  • 3 dkg szezámmag
  • 3 dkg kókuszreszelék
  • 3 evőkanál méz
  • 2 evőkanál olívaolaj
  • 2 evőkanál sötétbarna nádcukor (vagy 3 evőkanál eritrit)
  • 2 teáskanál vanília aroma
  • nagy csipet só
A desszerthez:
  • 2 nagy doboz natúr görög joghurt
  • házi műzli
  • tetszés szerinti gyümölcsök (itt most szeder, áfonya és meggy a fagyóból)
  • kevés méz

Elkészítése:

  • A műzlihez mindent egy nagy tálba helyezünk, és összekavarjuk.
  • A keveréket egy alufóliával bélelt nagyobb tepsibe simítjuk, és 180-200 fokos sütőbe tesszük. Kb 10-15 percig hagyjuk pirulni, félidőben átforgatjuk, hogy mindenhol egyenletesen piruljon. Én légleverésen sütöttem.
  • Ezután hagyjuk kihűlni, majd befőttesüvegbe tesszük, lefedjük, és így tároljuk. A műzlit ugyanúgy fogyaszthatjuk, mint a boltit, de desszertekhez is felhasználhatjuk.
  • Ehhez a finomságos desszerthez, amit a műzli felhasználásával készítettem, csak a következőt kell tenni: desszertes poharakba egy-egy adag sűrű, görög joghurtot teszünk, megszórjuk műzlivel, és gyümülcsökkel. Egy teáskanál mézzel meglocsoljuk, majd ismét joghurt, műzli és gyümölcs következik. Ismét mézzel ízesítjük, és már fogyaszthatjuk is.

2 megjegyzés:

HajniZoli írta...

Tetszik ez a magos, tojásfehérjés változat, ki is próbálom.
Szoktam én is, de csak mézzel és olajjal kavarom össze a zabpelyhet, így sütöm meg.

Edó írta...

Kétségem sincs afelől,hogy ne lenne finom,amit te készítesz :) fehérjét azért gondoltam,hogy álljon össze kicsit a massza,ne hulljon szét.De lehet,anélkül is ilyen lenne..