2012. augusztus 17., péntek

Fűszeres lepénykenyér


Ízletes kenyérféleség, főleg aki szereti a koriandert, mert én például nagyon.
Köménymagból többet is elbírna szerintem, de szándékosan adtam hozzá keveset, mert az nem a kedvencünk. Ennyi viszont kifejezetten kell hozzá, márcsak a rozs miatt is.
A gyerekeknek is nagyon ízlett!

Hozzávalók:

  • 35 dkg búzazliszt
  • 15 dkg teljes kiörlésű rozsliszt
  • 1 dl langyos tej
  • 2 dl langyos víz
  • 2,5 dkg friss élesztő
  • 2 teáskanál só
  • 1 evőkanál zúzott koriandermag
  • 1 teáskanál köménymag
  • (cukor nem kell hozzá!)
Elkészítése:

  • A kétféle lisztet egy nagy tálba szitáljuk. 
  • A közepébe mélyedést készítünk, majd beleöntjük a vizet, a tejet és belekavarjuk a morzsolt élesztőt. 
  • 20 percig letakarva, meleg helyen kelesztjük, majd az így elkészült gyorskovászhoz hozzáadjuk a sót és a fűszereket.
  • Tésztává dagasztjuk (konyhai dagasztógéppel a legegyszerűbb), konyharuhával letakarjuk, és meleg helyen kb 40 perc alatt a duplájára kelesztjük.
  • A megkelt tésztát ezután 4 egyenlő részre osztjuk, egyenként kör alakúra nyújtjuk, és olajozott tepsire helyezzük.
  • Közben a sütőt előmelegítjük 200 fokra, az aljára egy tepsibe viszet teszünk (hogy gőz keletkezzen).
  • 15 perc pihentetés után a kenyereket kb 20 perc alatt megsütjük.
Megj.: Ha kenyésütőt használunk, a hozzávalókat pakoljuk az üstbe, és használjuk a dagasztó programot. Miután a gép elvégezte a dagasztást, kapcsoljuk ki, majd hagyjuk a tésztát a duplájára kelni.

1 megjegyzés:

Kati írta...

Én is szeretem az ilyen fűszeres kenyereket:)