2012. július 1., vasárnap

Sertésnyelv citromos mártással


Gyerekeimmel nagyon szeretjük a főtt nyelvet, és lányom kérésére ismét készítettem, ezúttal citromos mártással. Nagyon ízlett nekik, de szerintem ettünk már finomabb mártást is, szóval ez a citromos nem lett a kedvencem.
Finom volt, nagyon gyorsan elfogyott.

Hozzávalók:

  • 2 sertésnyelv
  • 3 kisebb petrezselyemgyökér
  • 1 fej hagyma
  • 3 cikk fokhagyma
  • 3 babérlevél
  • néhány szem egészbors
A citromos mártáshoz:
  • 5 dkg vaj
  • 2 cikk fokhagyma
  • 2 púpozott evőkanál liszt
  • 1 citrom reszelt héja
  • 2 dl tej
  • 3 dl húsalaplé (a nyelv főzőleve)
  • 1 teáskanál cukor
  • fél citrom leve
Elkészítése:
  • A nyelvet alaposan megmossuk, majd egy fazékba tesszük a megtisztított zöldségekkel, a babérlevéllel és a borssal együtt. Felöntjük vízzel, és 1,5-2 óra alatt puhára főzzük.
  • Ezután leszűrjük, a nyelv fehér bőrét eltávolítjuk, szeletekre vágjuk és megsózzuk.
  • A mártáshoz a vajon megpirítjuk a zúzott fokhagymát, hozzáadjuk a reszelt citromhéjat, a lisztet, majd egy kevés kavargatás után felöntjük a húslével és a tejjel.
  • Lassú tüzön kavargatva besűrítjük, közben ízesítjük sóval, cukorral és citromlével.
  • A nyelvet a mártáshoz adjuk (vagy egyszerűen csak mellé kínáljuk), összeforraljuk, majd krumplipürével tálaljuk.

2 megjegyzés:

Ami írta...

Szívesen megkóstolnám :)

Ottis írta...

Nemrég készítettem én is sertésnyelvet citromos mártással, nekem nagyon ízlett!