2012. július 13., péntek

Citromos-levendulás keksz


A hétvégi nagyági kiruccanóról hoztam magammal egy kevés levendulát, melyet azonnal száradni tettem. Sosem használtam még előtte, bár a színe és az illata mindig is tetszett. Kíváncsi voltam, vajon tetszeni fog-e a vele ízesített sütemény, ezért elsőként vajas kekszben végezte.


Ezek a kekszek igazi vajas, omlós kekszek, ízre pedig kimondhatatlanul finomak, a levendula-citrom igazán remek páros!
Jelentem: első számú kedvenc :)

Hozzávalók:
  • 30 dkg liszt
  • 20 dkg vaj
  • 3 tojássárgája
  • 12 dkg porcukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 2-3 teáskanál citromlé
  • kb 2 teáskanál szárított levendulavirág
  • 2-3 csipet só
Elkészítése:

  • A hozzávalókat gyors mozdulatokkal (a kéz melege nem igazán tesz jót a vajas tésztáknak) összegyúrjuk, vagy robotgéppel összegyúratjuk.
  • A tésztát fóliába csomagolva 1-2 órára hűtőszekrénybe tesszük, amíg megdermed.
  • Ezután kinyújtjuk nem túl vékonyra, és tetszés szerinti fomrákkal kiszaggatjuk.
  • Tepsire tesszük, és 200 fokos sütőben 10-12 perc alatt megsütjük. A sütőből kivéve még puhák a kekszek, de ha tovább sütjük, akkor kiszáradnak.
Levendulát még, még...:)


Nincsenek megjegyzések: